Fără categorie

Gradul 1 – inspecția finală


Orice cadru didactic care are pasiune pentru meseria ce-o prestează parcurge toți pașii necesari pentru a se titulariza și pentru a obține toate gradele didactice.

Concursurile de titularizare, inspecțiile specifice concursului de titularizare și cele pentru înscrierea la gradele didactice sau susținerea acestora, toate acestea constituie un factor de stres și contribuie la un nivel ridicat de emotivitate.

Privind acum, cu ochii minții și cu amintiri încă proaspete, înapoi la ultima inspecție susținută – cea finală pentru acordarea gradului didactic 1 și, implicit, susținerea lucrării special realizate în acest sens, nivelul maxim al emoției a fost atins atunci când am prezentat materialul power point cu rezumatul lucrării, dar și atunci când o o parte din colegii din școală au luat cuvântu, dar și colegele profesor documentarist.

Dacă luăm în calcul faptul că omul a muncit pe bune pentru lucrarea de grad, dar și la construirea unor activități specifice cât mai diverse și cât mai interactive, atunci, teoretic, emoțiile nu-și au rostul pentru niciuna din situațiile în care cadrul didactic ar avea motiv de stres și emoție (inspecție de orice fel, susținerea lucrării de grad).

Nu am auzit niciun cadru didactic care se respectă să zică că nu are emoții și nu este stresat pentru inspecția finală și susținerea lucrării pentru acordarea gradului didactic. Acela care nu are emoții și nu este stresat din acest punct de vedere înseamnă că ori a fușărit munca sa, ori are pile puternice la comisie, ori face chestia asta numai să se afle în treabă.

Uitându-mă  înapoi și rememorând atât inspecția mea finală și prezentarea lucrării, dar și cele ale colegilor care au trecut înaintea mea prin aceeași situație (fiind profesor documentarist și ocupându-mă de CDI, majoritatea colegilor au apelat la CDI cel puțin pentru susținerea lucrării și discuțiile de după), toți, fără nicio excepție, am avut emoții. Chiar și pentru celelalte inspecții sau examene, dar nu la fel de puternice ca și pentru cea finală pentru gradul 1.

Aceste emoții, acum, mi se par o mare tâmpenie care, pe de o parte, m-au cam incomodat și am transmis și elevilor o mică doză de emoție, pe de altă parte (o chestie pozitivă totuși) m-au determinat să dau ce am mai bun din mine.

La inspecție am susținut patru activități după cum urmează:

  1. Ziua Europei – prezentări power point realizate de elevi, clasa a X – a (prezentări realizate în CDI pentru a marca ziua Europei, nu special pentru ora de geografie, fiind abordate și din perspectivă turistică).
  2. Lectura domino – identificarea elementelor comune ale unui anumit set de cărți din literatura franceză, clasa a VIII a A (elevii au fost împărțiți în patru grupe, fiecare grupă având cărți diferite pe masă, dar cu cel puțin un element comun care să facă legătura cu cărțile grupei următoare; la final fiecare grupă a prezentat o carte cu care să-și convină colegii s-o citească).
  3. Cartea mea cu benzi desenate – pornind de la povești sau opere studiate în CDI la ora de lectură, dar și de la desenele animate preferate, clasa a III a a realizat propriile cărți cu benzi desenate cu personajele preferate.
  4. Cartea – definire, structură, tipologie, clasa a IV a (inițial am vrut să iau clasa a VI a, dar ei au avut evaluarea națională), activitatea a avut punct de plecare capitolul Cartea – obiect cultural din manualul de română al clasei a V -a, punând accent pe structura cărții (coperți, cotor, pagini file), tipologia cărților (dicționare, atlase, enciclopedii) cu exerciții la care să folosească DEX-ul.

Am încercat să concep activități diversificate în care să se vadă rolul CDI-ului în activitatea școlii, dar și să dau activităților un caracter interactiv, să implic elevii să fie activi, să se implice efectiv în activitate, să evidențiez rolul profesorului documentarist de ghid al elevilor.

mapa final

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s