MATERIALE UTILE IN ACTIVITATI

Ajutor pentru profesorii documentaristi


Pentru a veni in intampinarea problemelor create de inceputurile noastre ca profesori documentaristi, v-as ruga pe voi, cei care sunteti profesori documentaristi, indiferent de statutul vostru sau de gradul didactic pe care il aveti, sa-mi spuneti problemele si nelamuririle pe care le aviti din punct de vedere profesional

Anunțuri

134 thoughts on “Ajutor pentru profesorii documentaristi”

  1. mie nu imi place orarul afisat pe usa, nu am cum in fiecare zi sa il schimb si in cancelarie si pe usa, e o pierdere de vreme. in fiecare zi schimbam cate ceva . de ce sa il tot pun sau iau de pe usa?
    mi se pare absurd
    urasc PV (procesele verbale)!!!!!!
    planificarile de ce trebuie duse personal inspectorilor???????/ suntem in era tehnologiilor……programul e lung….cand sa merg la insp??????????

    1. Crina draga
      1. Orarul il faci tu si il supui aprobarii directiunii scolii.
      2. Programarile activitatilor se fac de obicei cu macar 24 ore inainte, ceea ce ar trebui sa presupuna o discutie intre profesorul propunator si profesorul documentarist inaintea organizarii activitatii. Eu am un tabel in spatiul de afisaj, iar cand vine profesorul sa propuna o activitate il trec in tabelul respectiv. Mi se are o tampenie sa pui enspe mii de orare si programari. Ai un program in care stai in CDI si ala ar trebui respectat, nu mai multe.
      3. Procese verbale pentru activitati zici tu? De ce nu-ti faci un caiet studentesc in care sa faci un tabel pe care sa-l completezi zilnic si in care sa semnezi si tu cine mai trebuie? Asta daca e o necesitate nationala. In plus, procesele verbale NU sunt obligatorii, e recomandabil un registru al activitatilor.
      4. In privinta planificarilor cred ca o discutie amicala cu inspectorul/inspectoarea ar trebui sa rezolve problema.

  2. in una din zilele trecute m-am confruntat cu o problema foarte nelalocul ei mai exact: am fost intrebata de catre un elev ceva de genul „doamna dar de ce nu va faceti profesoara?” la care eu i-am raspuns ” sunt deja profesoara” raspunsul lui efectiv m-a lasat fara cuvinte ” stiu ca sunteti profesoara, dar……… nu din asta ci din alea care se plimba cu catalogul sub brat”, ce replica sa mai ai la auzul unor astfel de cuvinte (probabil nu ar fi trebuit sa comunic cu acel elev, stiu eu….) . Nu tin mortis sa am obligativitatea aceea de catedra, insa mi se pare cam aiurea sa fi intrebat/a „…….. ce disciplina predai” si sa nu poti da un raspuns concret, mai precis „….stiti ….eu nu am obligativitate de catedra”. Concluzia, cred ca macar 2- 4 ore de predare ar trebui sa avem si noi, ca si consilierii scolari, insa doar ministrul poate stabilii ce anume am putea preda. Asa si o alta problema oare vom putea avea si noi ca si alte cadre didactice o zi metodica? nu se stie in ce cincinal. Vom avea si noi candva clarificat ce inspector de specialitate vom avea, in ce arie curriculara vom fi inclusi sau….vom fi lasati deoparte ca si pana acum.

    1. Trecem zilnic prin fel de fel de situatii. Copiii, indiferent de situatia in care se afla si locul unde sunt, sunt un izvor nesecat de INTREBARI DE BARAJ, la care ar trebui macar sa ne asteptam sa le puna, chiar daca uneori nu avem raspunsuri la toate aceste intrebari de baraj.
      In privinta obligativitatii la catedra exista varianta optionalului Initiere in cercetarea documentara, ce poate fi facut la clasele a V – a si a IX – a, dar poate fi adaptat si la celelalte clase. O alta varianta ar fi incercarea de a propune ministerului introducerea acestei materii la clasele a V a si a IX a ca obligatorii, in scolille unde exista CDI si profesor documentarist.
      In privinta zilei metodice, cred ca depinde de tine si conducerea scolii unde esti.
      Sunt de acord cu o zi metodica pentru profesorii documentaristi, dar pe de alta parte ma gandesc la faptul ca exact in ziua respectiva exista profesori care au ore doar in ziua aia si poate ar vrea sa intre in CDI, pe de alta parte tocmai de aceea exista programarea activitatilor cu o zi inainte.
      Eu am preferat sa vin in fiecare zi la scoala, iar atunci cand am o problema sa pot fi invoita cu o ,,zi metodica” sau, eventual, sa pot pleca mai repede.

  3. da, dar cum pot proceda, ce demersuri sa pot face pentru introducerea acestei materii? pun aceasta intrebare deoarece la liceele organizate pe filera tehnologica nu este posibila infintarea acestui optional. iar la scoala unde sunt eu nu exista decat nivelul liceal, ce-mi ramane de facut? Cred ca nu sunt singura din tara care se confrunta cu o astfel de problema……

    1. si la mine se intampla la fel. Am tot discutat cu directorii si mi-au aprobat optionalul dupa ore cand elevii nu pot ramane din cauza transportului(sunt majoritatea din provincie)

  4. Poti concepe o programa pentru clasa a V – a. Pe blogul Georgetei Badau gasesti o programa de optional pentru clasa a IX – a pe care o poti folosi pe post de model si ca punct de plecare in conceperea celei noi.
    adresa unde gasesti programa de clasa a IX a este
    http://lewebpedagogique.com/flegbadau/2008/12/27/programa-pentru-cursul-optional-de-initiere-in-cercetarea-documentara-clasa-a-ix-a/

    o poti folosi si pe aceasta, cu conditia sa precizezi sursa si sa o adaptezi clasei a V – a.

    In aceasta perioada se propun programele de optional pentru anul scolar urmator, programele de optional se dau directiunii scolii.

  5. da, cunosc aspectele privind propunerile optionalelor, insa directorul spune ca nu este posibil un astfel de optional, deoarece la liceele tehnologice nu este prins in planul cadru, cum sa procedez? da/mi o idee?

  6. in planul cadru trebuie prevazute si optionalele, care tin de curriculum LA DECIZIA SCOLII, deci optionalele se propun in cadrul scolii, nu se propun de inspectorat, respectiv de inspectori sau de minister
    nu cred ca tine de profilul liceului, tine de existenta CDI-ului si a profesorului documentarist. Si eu am primit la inceput raspunsuri de genul ,,se merge pe numarul minim de ore pentru optionale”, adica 1 ora si exista deja un optional care se face.
    depinde de tine sa pui programa in mainile directorului, sa-i explici ca nu tine de profil, ca programa poate fi adaptata profilului si ca poti merge sa o duci si la inspectorat programa (propunerile de programa de optional, din cate stiu eu, trebuie duse si la inspectorat pentru aviz)
    am propus acum pentru anul scolar urmator 2 programe, la clasele 5 si 6, astept sa vad daca mi se aproba, inca e perioada de propuneri, deci trebuie si un pic de tupeu, stiu cum e, si mie mi se intampla deseori sa-mi fie frica sa reactionez chiar si atunci cand am dreptate

      1. Laura te rog daca poti raspundem la urmatoarea problema, eu ca profesor documentarsit nu am putut participa la cursurile astea POSDRU care s-au desfasurat in aceasta vacanta in toata tara deoarece mi s-a spus ca noi profesorii documentaristi nu suntem eligibili deoarece nu predam la clasa. Tu ai participat sau si la voi in judet sau facut discriminari de astea?

  7. Imi plac foarte mult raspunsurile tale Laura, eu sincer te votez cu ambele maini sa fii metodista noastra. Referitor la optional eu cekl putin sunt legata de maini si de picioare. Din moment ce este optional de informatica nici nu se pune problema sa mai fie si alt optional. In fine, cu orele am inteles ca din toamna o sa se mai reduca nr de ore si iti dai seama ca daca pentru „Titularii” titani abia daca le ajung orele noua care avem catedra completa …..ce sa ne mai dea.
    Speram ca vei fi tu inspector si ne vei sustine cauza la minister. Dumnezeu sa iti rasplateasca munca !!!!!!!!!!

    1. Crina, draga mea stim bine amandoua ca pentru a ajunge metodist sau inspector trebuie parcurs un drum lung pe care mai e din loc in loc noroi sau piedici. In plus de asta, abia am luat deful. Sper la toamna sa ma inscriu la gradul 2.
      In privinta raspunsurilor sper sa fiu de folos oricui pot, in mod gratuit si neconditionat, oricui are nevoie. Toate raspunsurile, si e normal, nu o sa le pot da, doar Dumnezeu are raspuns la toate intrebarile. De recompense nu am nevoie, ele vor veni pe parcurs. Multumirea mea e sa stiu ca raspunsurile mele, bune sau rele, au ajutat cat de cat.
      In privinta orelor de optional, cred ca, trecand prin perioada asta grea cu schimbari de te miri de ele, nu ar trebui sa avem sperante prea mari. Eu am propus 2 optionale, la clasele a 5 a si a 6 a, de Initiere in cercetarea documentara si Cercetarea documentara, pentru anul scolar urmator. Sunt curioasa daca se vor aproba. Recomandarile ar fi pentru o ora pe spatamana, dar cred ca o ora e cam putin, doua ar fi numai bune, dar, cum ziceai si tu, se reduc orele.

  8. Buna ziua, sunt profesor documentarist titular din 2010. specializarea initiala este istorie. timp de doi ani scolari mi s-a dat obligatie de catedra 2 ore din specializarea absolvita initial. din anul scolar urmator se pare ca nu le voi mai avea. dorisem sa ma inscriu la gradul doi la specializarea initiala. acum ma vad obligata sa ma inscriu la profesori documentaristi. nu este normala situatia. asa cum psihologul scolar de exemplu are si el obligatie de catedra si deci isi poate da gradele pe specializarea obtinuta sa si cu noi prof. doc. ma mai confrunt cu o problema. am propus optional.desi suntem colegiu national, cu bac francofon… nici o sansa.ideea este ca cei care au elaborat legea educatiei habar nu au avut ce sa faca cu noi…

    1. Eu am dat deful in august 2011 si l-am luat, la profesori documentaristi. Pentru inspectie, am apelat la bunavointa colegilor sa-mi dea clase sa pot desfasura activitati.
      In privinta optionalului, depinde de directiune sa-l aprobe, am mai raspuns pe acest subiect unei colege profesor documentarist referitor la optional, vezi sirul comentariilor.
      Eu zic sa incerci sa-l propui directiunii si sa le spui ca poti sa-l duci tu personal la ISJ pentru avizare si sa vezi ce raspuns vei primi. Optionalul nu depinde de profilul scolii ci mai degraba de existenta CDI-ului si a profesorului documentarist. Programa optionalului, in momentul conceperi poate fi, si ar trebui adaptata nivelului clasei si specificului scolii, ca doar e optional din categoria CURRICULUM LA DECIZIA SCOLII.

  9. Model-cadru al structurii probei scrise la examenul de titularizare
    Subiectul I
    este elaborat din perspectiva activitatilor cu caracter practic aplicativ:
    proiectarea, organizarea si desfasurarea activitatii didactice, precum si strategiile
    didactice utilizate in Procesul de instruire. Subiectul I poate cuprde itermi obiecti
    si/ sau serniobiectivi.
    Subiecfui al ll-lea este centrat pe problematica managemenfului clasei. Subiecful al II-lea poate cuprinde itemi semiobiectivi si subiectivi. Aceste subiecte vizeaza
    demonstrarea competentelor cadrului didactic in formarea elevilor si in influentarea climatului educalional al scolii.

    Voi ce intelegeti di el??

    1. daca ai citi regulamentul CDI, oricare dintre ele, cel nou din 2011 sau cel din 2008 si un pic de didactica si pedagogie ai intelege mai multe
      ce scrii tu se refera la aplicarea lectiilor pe CDI, aplicarea teoriei in practica
      in masura in care voi mai avea timp voi mai scrie

  10. Maine vom vedea momentul adevarului. Va rog cei care veti avea cunostinta de subiectele date sa vorbim despre ele pentru ca mi se pare foare deplasat sa ne ceara ceea ce noi nu suntem de fapt.

  11. Laura, sunt profesor documentarist titular 2 august 2012 si la anul va trebui sa -mi sustin definitivatul. Te rog spune-mi si mie in ce au constat inspectiile la clasa ,ce activitati ai sustinut? Multumesc
    Luminita

    1. Îţi povestesc ce prergătesc pentru gradul 2: Ora de lectură – clasa a IV a A – marcăm Anul Caragiale (prezentare PPT despre Caragiale, miniscenetă – Domnul Goe apoi dacă mai avem timp discuţii despre operele lui Caragiale despre care au informaţii), Halloween la clasa a IV a B (expoziţie de dovleci şi desene de Halloween si o prezentare PPT cu informaţii despre sărbătoare), prezentarea ofertei universităţilor din Oradea şi din Cluj (cele de stat) la clasa a 11 a şi dezbatere la lectura imaginii cu clasa I A pornind de la desenul animat Povestea Porcului). Normal şi pentru def tot 4 activităţi, să fie diferite (la mine sunt 2 oarecum comune – cele de lectură). Posibilităţi sunt: dezbatere – cartea şi calculatorul, plăcerea de a ţine o carte în mână sau să o citeşti în format electornic sau să asculţi audioboook-ul, cărţi ecranizate (Dumbrava Minunată, Enigma Otiliei, Pe aripile vântului), în funcţie de perioada inspecţiei mai poţi face şi activităţi culturale legate de evenimente sau sărbători din perioada respectivă (gen Dragobete, Halloween, Ziua Eminescu, Marea Unire – ori 1 decembrie ori 24 ianuarie, ziua Europei).

  12. Multumesc mult Laura ,dar mai am o intrebare definitivatul l-ai sustinut la Bucuresti sau in vara aceasta cand a fost sustinere nationala?

  13. La definitivat cine te-a asistat la inspectie? profesori de la Bucuresti sau inspectori de la inspectorat? pentru ca si aici exista o problema noi neavand inspectori de specialitate la inspectoratul Dolj nu stiu cine va asista la mine.

  14. Am prins varianta în care am susţinut 1 inspecţie în al doilea an de activitate, apoi 3 examene (2 scrise – specialitate şi psihopedagogie şi unul oral la specialitate) la Universitatea din Oradea. Am participat şi la cursurile de pregătire organizate de universitate la care s-a făcut prezenţa de care s-a ţinut cont la notare. Asta s-a întâmplat în 2011, în 2012 a fost diferit examenul de def şi cum eu l-am dat în 2011 şi am scăpat nu ştiu cum a fost anul acesta.

  15. La def şi săptămâna viitoare, luni, voi avea prima inspecţie pentru gradul 2 a venit şi va veni o doamnă profesoară de la Universitatea din Oradea, Claudia Pop.

  16. Încearcă să tratezi problema la IŞJ. În metodologia de grade scrie explicit ca profesorii documentarişti pot fi inspectaţi şi de formatori naţionali sau profesori de specialitate care au dreptul să meargă în inspecţie ŞI DIN ALTE JUDEŢE. N-ai participat la nici un curs de formare pe CDI organizat de CCD şi susţinut de vreun formator naţional CDI?

  17. Mii de multumiri Laura, eu am terminat cursul de prof. documentaristi la Bucuresti in anul 2008 , asta insemnand ca va trebui sa iau legatura cu cei de acolo

  18. Eu zic mai întâi să vorbeşti la inspectorat să vezi ce zic şi inspectorii cu perfecţionarea să căutaţi împreună soluţii şi mai ales cu direcţiunea şcolii.

  19. Am participat la un astfel de curs in 2009 iar formator a fost Giusepe Bothar de la Sibiu, dar dumnealui este mai retinut in a da anumite detalii ,explicatii legate de aceasta problema

  20. Mai tinem legatura Laura ,acum trebuie sa merg la ore , pentru ca predau si 4 ore de lb. si literatura romana la cls. a x a pentru care nu sunt platita dar asa vrea directiunea fac acte de caritate pentru scoala . Asta este, trebuie sa te supui ordinelor.

  21. nu te sfatuiesc sa mergi la Bucuresti, in cazul in care ar trebui sa mergi intr/un centru universitar. ……………………..contacteaza-ma pe mail si te lamuresc

  22. Buna Laura, eu sunt profesor documentarist din 2011, in primul an de activitate am lucrat intr-un CDi frumos unde veneau profesori si faceam multe activitati impreuna si avand deja definitivatul luat pe limba si literatura romana m-am inscris la gardul II la profesori documentaristi am avut inspectia curenta 1 anul scolar trecut, anul asta ar trebui sa am una dintre inspectiile pentru gradul II dar din pacate acum sunt titulara intr-un liceu unde nu exista inca CDI adica sunt prof. documentarist incadrat dar fac mai mult biblioteca, biblioteca este doatat cu unele dotari necesare unui Cdi dar nu are spatiu prea mare pentru a face activitati cu mai mult de 10 elevi, alt spatiu mai mare pt CDI nu este, deci nu vine nici un profesor in CDI pentru activitati si din cauza asta nu stiu cum va reactiona metodistul cand va veni in inspectie si nici nu stiu ce activitati sa fac in acest context, ca sfat poti sa imi dai?

    1. Păi, ce poţi face în cazul ăsta e să-ţi faci echipe de câte 10 elevi, sau pentru câţi elevi ai spaţiu şi să încerci să faci activităţi aşa, nu scrie nicăieri că tre să faci neaparat activităţi cu o clasă întreagă

      1. Laura are dreptate.Activitatile le poti face cu grupe de elevi, individual sau in colaborare cu alte cadre didactice.Profesorul poate ramane in clasa cu o jumatate din colectiv.Cealalta jumatate de colectiv al clasei merge la CDI pentru activitate.Mai exista si posiblitatea sa faci activitate in sala de clasa daca vrei sa lucrezi cu intreg colectivul de elevi.

      2. Inspecţia pentru orice grad didactic are ca obiectiv general felul în care cadrul didactic îşi desfăşoară activitatea pedagogică

  23. Buna Laura, felicitari pentru activitatea de pe blog ! Sunt si eu prof. documentarist iar de doi ani si metodist. As vrea sa stiu daca pentru gestiunea fondului documentar folosesti un program sau faci gestiune clasica ?

    1. Ma bucur ca mi-ai scris si ca mi-ai zis ca esti si metodist, la noi in Bihor o colega si-a depus dosarul pentru metodist dar a fost refuzata din cauza faptului ca nu avea 8 ani vechime ca profesor documentarist.
      In momentul de fata folosesc Bibliophil ca program de gestiune, cumparat cand s-a facut CDI-ul, in 2008. In prezent firma care il ofera are ceva proiect, daca cauti pe net bibliphil gasesti informatii si poti sa-i contactezi

  24. Bună seara, eu nu sunt în acest moment prof. documentarist dar intenţionez să particip la titularizare 2013. Voi absolvi cursurile post univ. de prof. doc. la Bucureşti în februarie. Aş vrea să ştiu dacă puteţi să-mi sugeraţi nişte materiale, cărţi sau altceva (am văzut bibliografia dar …) după care să învăţ.(la metodică am materiale ).

    1. Pai materiale sunt de la Antonina Panait si Georgeta Badau – Amenajarea si gestionarea unui CDI/Ghid, aparut a Alba Iulia in 2004, Antonina Panait Cartea din biblioteca in CDI, aparuta la Alba Iulia in 2008, Ghidul bibliotecarului scolar aparut la Bucuresti in 2006 editat de Biblioteca Pedagogica IC Petrescu Bucuresti.
      Doamnele Antonina Panait si Georgeta Badau au fiecare blog, le gasesti daca dai cautare pe google cu numele doamnelor si gasesti destule informatii pe bloguri. Asta pe specialitate
      Pe partea de pedagogie, metodica, didactica sunt destule carti de specialitate pe care le gasesti in orice biblioteca publica. Cucos e unul din autorii de dupa care poti cauta.

      1. Mul’umesc din suflet pentru informaţii. Pe măsură ce-mi voi procura materialele, dacă am nelămuriri revin cu întrebări.
        Numai bine .
        Este greu să te titularizezi pe această profesie ?

      2. Depinde de tine sa-ti raspunzi la intrebare. Eu as raspunde si da si nu. Este greu daca ai concurenta si posturile sunt putine, pe de alta parte daca iti place meseria de profesor, in general vorbind, si ai si inclinatie pentru asa ceva nu mi s-ar parea greu sa te titularizezi atata vreme cat te poti pregati foarte bine si cu resurse suficiente, chiar daca nu ai toate cartile din bibliografie.

      3. Este la fel de greu ca pentru oricare materie depinde foarte mult de tine de cat de mult te pregatesti.Eu m-am titularizat de doua ori pe aceasta disciplina, o data in 2011 cand am luat singurul post care era pe judet desi atunci am terminat post universitarul,iar in 2012 am luat unul din cele doua posturi existente pe judetut.Eu m-am pregatit din Geogeta Badau amandoua cartile ei, dar mai ales trebuie sa stii foarte bine regulamentul de functionare al CDI-urilor si bibliotecilor, iar la metodica am invatat la modul general.Sa te stepti la orice surpriza la examen in privinta subiectelor, in 2012 la subiectul I a fost un fragment dintr-o programa de biblioteconomie care se preda la liceele cu profil biblioteconomie, si a trebuit sa ne punem in rolul de profesor care preda acea materie si sa aplici metode, mijloace de invatamant,etc.,desi in programa de tit. nu era asa ceva.

      4. Foarte adevărat ce spui. În ceea ce priveşte partea de biblioteconomie, dac ai cursul postuniversitar de profesor documentarist, ar fi trebuit să faci şi biblioteconomie la acest curs sau măcar elemente.

  25. Buna, am fost plecata la Bucuresti pentru sesiune si disertatie, a fost foarte bine, Voi incepe cautarile celor doua carti recomandate la librariile din oras, daca nu le gasesc poate-mi dati in site sau o adresa de unde sa le comand on line.
    Multumesc.

    1. Sunt absolventa de curs postuniversitar , exista C.D.I -uri in scolile din judetul Constanta si totusi nu exista profesori documentaristi.
      Intrebarea este. Cine supravegheaza activitatea din C.D.I- URI inspectoratele s-au Casa Corpului Didactic, mai exact cine scoate posturile la titularizare.

      1. activitatea CDI este monitorizata de catre CCD, iar posturile sunt cerute de scoala si arobate sau nu de ISJ, si in judetul Arad e aceeasi situatie, cam jumatate din tara se confrunta cu situatia aceasta: scoli cu CDI si posturi nu.

    2. nu stiu daca gasesti in librarie cartile doamnelor Antonina Panait si Georgeta Badau, incearca sa iei legatura cu doamnele pe blog ambele au blog, numai sa dai o cautare pe google cu numele.

      1. nu se gasesc in librarii. eu am contactat pe dna Panait Antonina pentru a le obtine. Contra cost. Mi l-ea trimis foarte prompt prin posta. Dupa cartile acestea am invatat pentru titularizarea din 2010.

  26. in judetul Dolj sunt 22 de cdi-uri, dar profesori titulari suntem 3 cu norma intreaga, adica 18 ore si mai sunt doi colegi care suplinesc pe doua posturi pentru ca nu au obtinut nota pentru tutularizare .De restul nu se stie ce fac, cum functioneaza.

    1. In jud Constanta nu exista nici un prof. documentarist , colegii de alte specialitati nici nu stiu de aceasta specialitate, spatiile cdi doar ,, dau bine’ si se mandresc directorii cu ele.

  27. Daniela, aceste spatii nu trebuie doar sa dea bine ,trebuie sa si functioneze. Foarte multi directori nu stiu cum sa utilizeze aceste cdi-uri, in aceste centre s-au investit foarte multi bani si ca atare ele ar trebui sa si functioneze . Iar daca nu exista post de profesor documentarist banuiesc ca acolo exista o biblioteca care avea un bibliotecar , si care ar trebui sa se ocupe si de cdi, tinand cont ca fondul de carte este parte integranta a cdi.

    1. Dacă şcoala a avut bibliotecă înainte de înfiinţarea CDI şi a integrat-o în CDI (în unele şcoli nu a fost integrată) nu înseamnă că a existat sau există bibliotecar în şcoala respectivă. Există destule şcoli care au sau nu CDI, dar au bibliotecă, NU şi bibliotecar. În şcolile unde nu există bibliotecar, de obicei se ocupă un profesor voluntar de bibliotecă.

  28. Şi eu am trecut prin faze că am fost întrebată ce sunt şi când am spus că profesor documentarist am fost întrebată: ,,Cu ce se mănâncă? Ce e ăla un CDI?”

  29. Buna ziua, am vb. cu dna. Panait si-mi va trimite cartile si va multumesc pentru informatia pretioasa oferita dar as vrea sa stiu, care Regulament de organizare a bibliotecilor si Cdi-urilor se aplica acum , cel din 2011?
    Multumesc.

    1. cel din 2011 e cel care se aplică acum, celelalte din 2008 şi 2004 sunt bune ca materiale de lucru, de orientare pentru realizarea planificărilor sau a regulamentului intern, sau pentru titularizare, eu le păstrez pentru consult propriu

  30. de spatiile cdi se ocupa cate un invatator mai exact se ocupa de aparatura mai da cate un leptop la vreo ora , aparatul foto si cam atat, nici pe departe nu functioneaza pt. ce este realizat.

  31. Buna , eu i-am lasat dnei. Panit un mesaj pe linkul lasat de Laura pe 18 februarie si dna. mi-a raspuns prompt. Solicita-i ce ai nevoie si-ti va raspunde imediat vei vedea.

  32. Buna ziua, am inceput sa ma pregatesc pentru titularizare şi parcă lucrurile încep să se lămurescă. Ce nu înţeleg eu şi vreau să vă zic că am întrebat o prof. universitar şi a ocolit răspunsul, acele 40 de ore trebuie petrecute integral la CDI, sau de ex cele 12 ore precizate în Reg.de org şi fcţ a CDI pot fi pentru alte activ. ce nu necesită prezenţa la CDI, mulţumesc.

    1. Cele 40 de ore depinde de tine si de directiunea scolii (tu ca rofesor documentarist propui un program de functionare, iar directiunea il aproba sau nu, propunand in acest caz un altul) cum ti le poti organiza in functie si de resursele tale de acasa sau de pe teren. Ia gandeste-te la un profesor de orice alta specialitate (romana, matematica, fizica, chimie, franceza etc.) sta el oare fix 40 de ore in scoala? Sunt scoli in care profesorii au si cate o zi metodica. Depinde foarte mult si de specificul scolii si de programul celorlalti profesori, pentru ca poate exista vreun profesor care are ore o data pe saptamana in scoala respectiva si ar vrea sa intre de exemplu in cdi cu o clasa in ziua respectiva de la 13 la 14 (adica exact in ultima ora de curs), ce faci in situatia respectiva? Il lasi balta?

  33. Laura te rog daca poti raspundem la urmatoarea problema, eu ca profesor documentarsit nu am putut participa la cursurile astea POSDRU care s-au desfasurat in aceasta vacanta in toata tara deoarece mi s-a spus ca noi profesorii documentaristi nu suntem eligibili deoarece nu predam la clasa. Tu ai participat sau si la voi in judet sau facut discriminari de astea?

    1. Nu am participat, având alte probleme, dar am o colegă care a participat la cursuri de formare. Neeligibilitatea in cazul nostru nu e o scuză. Cum adică noi nu predăm la clasă? Eu, de exemplu, am activităţi cu caracter permanent în CDI. Sunt organizate împreună cu învăţătoarele şi în funcţie de tema care o au copiii la română de obicei le pregătesc materiale despre scriitori sau despre anumite subiecte pe care învăţătoarele mi le propun. Azi, de exemplu am făcut cu clasa 1 ghicitori despre anotimpuri şi fenomene ale naturii, temă făcută la cunoaşterea mediului chiar azi mai devreme.
      Mi se pare o scuză penibilă că noi nu predăm la clasă. Adică gradele didactice cum le susţinem? Nu trebuie pentru fiecare inspecţie pregătite 4 activităţi în care le predăm copiilor? Şi nu vorbesc despre opţional. Depinde de tine să-ţi faci activitatea.

  34. Buna ziua, ma voi inscrie la titularizare si astept inspectia la clasa.La noi este liceu tehnologic, eu sunt prof. de specialitate iar CDI-ul nu a are prof. doc. Puteti sa-mi sugerati o activitate pe care s-o sustin.Multumesc.

    1. Depinde de clasa pe care vrei sa o iei si de profilul, specializarea de liceu pe care o aveti. In functie de materiile pe care le fac la specialitati, poti extinde o tema la care ai putea sa faci curiozitati sau ceva ce nu invata in mod obisnuit la materia respectiva, ceva ce nu e in programa, un sfat indiferent de activitatea pe care o faci: activitatile sa fie cat mai interactive, adica sa-i implici pe elevi in activitate cat mai mult, asa activitatile sunt mai atractive, de asemenea am observat ca, cel putin la mine a functionat, elevilor le place foarte mult ca informatiile noi pe care le prezint sa fie insotite de imagini, eventual si de filmulete, pe baza imaginilor si filmuletelor am facut si evaluarea, de obicei orala, prin dezbateri pe tema prezentata.Activitatea trebuie adaptata elevilor, clasei, particularitatilor de varsta, nivel de intelegere, interese.

  35. Buna, multumesc mult Laura pentru informatii, ma voi gandi ce tema sa abordez dar te-as ruga daca ai putea sa-mi trimiti un model de lectie. La noi la liceu sunt clase IX-XII, liceul este cu profil agricol iar eu predau discipline agricole.Multumesc.

    1. P in acest caz, poti face de exemplu o prezentare de genul ,,Poiana Narciselor”, sau pornind de la reclama unui serviciu sau a unui produs din agricultura sa faci o dezbatere, sau o alta dezbatere pe teme precum ,,Produse de import sau autohtone”, ,,Fonduri europene in agricultura”, la toate poti incerca sa gasesti ceva stiri sau filmulete pe youtube pe care sa le folosesti ca punct de pornire in dezbatere, sau poti organiza in functie de resursele de care dispui, o activitate in care sa folosesti carti cu tematica agricola, sau sa iei pasaje din romanul romanesc (Ion, Morometii) pe care sa le incluzi intr-o dezbatere intre Romania agricola de atunci si de azi. Atasez azi si un proiect de activitate pentru model al structurii.

  36. Doresc si eu cartea doamnei Georgeta Bădău iniţiere în cercetare documentară capărută în 2004 cum pot să fac rost de ea ,îmi trebuie la examenul de titularizare.
    Mulţumesc ,Carmen M.

    1. Exista partea I pe scribd.com, in format pdf, nici eu nu o am in format fizic, cartea propriu zisa, cand am nevoie de unele informaţii o consult acolo, o simpla cautare pe google vă va duce spre carte

  37. buna ziua draga colega,
    de la ccd ni se cere deja evaluarea politcii documentare la nivelul unitatii de invatamant. Ai idee cum se completeaza formularul din lege?sau sugestii?multumim.

  38. Buna, am nevoie de ajutor.
    Referitor la titularizare, la ce se refera tema „Managementul in structuri infodocumentare”.Multumesc mult.

  39. Sunt profesor documntarist in primul an de activitate. Postul pe care l-am luat e mai departe si trebuie sa fac naveta. In orarul pe care il propun directiunii cate ore de activitate trebuie sa se regaseasca? Daca propun 18 ore de activitate o fi prea putin?

  40. Buna ziua, sunt din acest an scolar la Cdi , ca profesor documentarist, am facut orarul de fct, planul managerial si ce mai trebuie sa fac pentru inceput?
    Multumesc.Succes in noul an scolar!

  41. ar trebui sa ai un portofoliu personal din care sa faca parte: planificarile (anuala – la care ai structura anexa 1 la regulamentul CDI din 2011 si cea semestriala), regulamentul intern – il gasesti pe net (blogul Antoninei Panait – il adaptezi), un registru (condica) in care sa treci fiecare activitate. in mod normal ar trebui sa ti se spuna de la CCD cam ce iti trebuie. la fiecare sfarsit de semestru ar trebui sa faci un raport de activitate (in care sa precizezi numarul de activitati, numarul de elevi si de profesori implicati in activitati)

  42. Buna ziua. Ma numesc Calin Toderascu, sunt profesor documentarist la o scoala in judetul Braila.Rugamintea mea este daca puteti sa ma ajutati, am nevoie de un model de rezolvare a subiectelor date la examenul de titularizare de anul trecut. Va rog sa imi trimiteti pe adresa mea de email toderascu_calin82@yahoo.com, daca se poate cat mai repede, in data de 21 iulie am examenul de titularizare. va multumesc anticipat.

      1. buna ziua, Calin am pus pe emailul tau. sper sa iti fie de folos, tinem legatura!

    1. nu le am, cauta baremele de la subiectele de la titularizare si cauta rezolvarile in materialele pe care le ai

  43. Ma bucur! Atunci ne vom intalni acolo! Multumiri din suflet pentru temele la psihopedagogie si multumiri si celor care le-au postat!
    Ai fost cumva la cursurile de pregatire? Eu sunt din Braila si nu am putut ajunge, nici nu terminasem cu scoala! Mai cunsoti persoane care o sa dea gradul acum? Oare cati suntem?

  44. Buna ziua Anamaria,sunt Calin…va multumesc mult pentru ce mi-ati trimis si as mai avea o rugaminte: sa imi trimiteti daca puteti si rezolvarea subiectelor din 2012 in caz ca le aveti la disciplina profesor documentarist si la subiectul al 2 lea din 2013 as fi vrut ceva mai clar si explicit pentru ca in fisa postului este foarte mult si nu stiu ce sa scriu mai exact.Va las adresa de email : toderascu_calin82@yahoo.com
    Va multumesc anticipat!
    O zi buna!

    1. Calin, imi pare rau dar am fost foarte ocupata si nu am putut sa iti raspund. oricum rezolvarea la subiectele din 2012 nu le aveam. cat despre subiectul legat de fisa postului trebuie realizata o sinteza cu axare pe cerintele formulate. sa auzim de bine!

    1. Se făceau la Oradea, dar s-a desființat specializarea la Oradea. Alte locații posibile: Cluj, Sibiu, București. Verifica site-urile universităților.

      1. buna ziua, anul acesta se vor organiza cursuri postuniversitare pentru profesori documentaristi la Bucuresti. detalii gasiti si pe site-ul ABR. bafta!

  45. felicitari Laura pentru nota de la proba scrisa! sincere felicitari! te rugam sa ne furnizezi si nou subiectele de anul acesta! multumim!

    1. multumesc
      la specialitate scris au fost:
      1. Tipuri de activitati in CDI si rolul lor in formarea si dezvoltarea competentelor infodocumentare ale elevilor. (acest subiect se poate realiza pe baza reperelor din regulamentul CDI din 2011).
      2. Mijloace de invatamant si integrarea lor in procesul de invatamant.(nota bene cu aplicatii pe CDI)
      3. Animatii culturale din perspectiva participarii la formarea competentelor cadru ale elevilor de gimnaziu (iar din regulamentul CDI 2011).
      Precizarile din paranteze sunt ale mele.
      la oral – psihopedagogie, azi mi-a venit biletul 18:
      1. nu mai retin exact formularea, e pe teacher’s corner postat, partea aia cu educatia morala, tehnologica, fizica si sprtiva, social civica, e mai la inceput, cu insistare pe educatia fizica
      2 relatia invatare – personalitate

    1. exact. poate fi diriginte. dar distribuirea dirigentiei se face si in functie de numarul de ore pe care le are profesorul respectiv la clasa. cum noi suntem fara obligatie de catedra si sanse nule de a avea optional…deci slabe sanse de dirigentie!

  46. Multumesc pentru raspuns. Eu am niste ore la plata cu ora pe prima specialitate si mi s-a dat si dirigintie la clasa la care am orele acestea. Acum sa vedem daca ase aproba si in Edusal.

  47. ati auzit cumva ca profesorii documentaristi sa intre vreo comisie metodica? eu stiam ca nu avem arie currciulara. adica independenti si subordonati directorului scolii si directorului ccd. ce stiti? multumesc.

    1. asa stiam si eu, dar depinde de directiunea scolii pentru introducerea profesorului documentarist intr-o comisie metodica (limba si comunicare, om si societate de exemplu)

  48. buna! ma poate ajuta cineva cu o Recomnadare a Consiliului profesoral pentru dosarul de grad 2? o recomandare cu un continut specific specializarii de profesor documentarist. va multumesc.

      1. Regulamentul CDI din 2011 e pe net, initiere in cercetarea documentara partea 1 de Georgeta Badau, Amenajarea si gestionarea unui CDI de Antonina Panait si Georgeta Badau asta nu se prea gaseste in format electronic, eu o am de la Antonina panait, mai jos ai linkuri unde poti gasi materialele mentionate mai sus (regulamentul si initierea), iar pe partea pe psihopedagogie, metodica si didactica e un orice material sau carte gasesti
        https://isj.educv.ro/ro/content/3147/Ordinul-MECTS-nr-5556-din-2011-Regulament-biblioteci-scolare-CDI
        https://ro.scribd.com/doc/34525461/Ini%C5%A3iere-in-cercetarea-documentar%C4%83-Partea-I -aici pe site-ul asta trebuie sa ai cont si sa incarci materiale proprii pentru a putea descarca
        orice alt material despre cdi e ok de pe net

    1. – adică sa vă fac lucrarea sau să dau o temă?
      și eu am fost în acest impas anul trecut în perioada asta
      – o posibilă temă ar fi opționalul din CDI cu propunere de programă pe nivel de studiu (gimnazial/liceal) -cercetare documentară, inițiere în cercetarea documentară, educație pentru informație, materiale ar fi pe net;

    1. Promovarea centrului de documentare si informare.
      Utilizarea resurselor CDI in cadrul orelor de disciplina.
      Lectura ca optional in CDI. sau varianta: Cercul de lectura in CDI.
      Activitati pedagogice in CDI.

  49. Bună ziua.
    Vă rog dacă puteți să mă ajutați cu câteva materiale din bibliografia pentru titularizare.
    Va mulțumesc!

  50. Buna ziua. As dori sa stiu cate ore sta zilnic, un profesor documentarist in scoala, 8 ore ca si bibliotecarul? Stiu ce scrie in regulament dar nu reusesc sa ma pun de acord cu conducerea scolii.

    1. Regulamentul CDI și al bibliotecilor școlare din 2011 conține prevederi, cred că la articolul 24 (trebuie verificat), referitoare la norma profesorului documentarist. Ca și ceilalți profesori de alte specialități, profesorul documentarist are 40 de ore săptămânal, distribuite în funcție de ceea ce trebuie să facă. Acest regulament este valabil pentru toată lumea. Știu școli care au profesor documentarist care este obligat să stea 8 ore în școală primind anumite sarcini, incluse sau nu în fișa postului, intenționat pentru a avea cele 8 ore. Pe de altă parte, regulamentul intern al CDI trebuie elaborat în fiacre an școlar și supus aprobării măcar a direcțiunii școlii, regulament intern care trebuie să conțină și programul CDI, inclusiv cel a profesorului documentarist. Mi s-ar părea normal dacă profesorul documentarist este obligat să stea 8 ore zilnic în școală, și ceilalți profesori de alte specialități să stea în școală și să-și pregătească planificările (acum se sezonul lor), planurile, schițele și proiectele lecțiilor pentru a doua zi, precum și alte materiale necesare și utile procesului instructiv educativ. Aceste argumente poți să le aduci direcțiunii, împreună cu Regulamentul CDI din 2011, cu articolul în care sunt făcute precizările referitoare la normă, împreună cu Legea educației naționale, statutul cadrelor didactice, reamintirea că atunci când postul de profesor documentarist a fost scos la concursul de TITULARIZARE (la care participă din câte știu eu cadre didactice fie ele calificate sau necalificate) cu o normă de 18 ore (respectiv 9 ore, dacă e vorba de o jumate de normă). Un alt argument în plus este că profesorul documentarist poate obține gradele didactice la fel ca și ceilalți profesori. Dacă toate aceste argumente nu-s suficiente, CCD-ul județean poate face lămuriri și mai edificatoare. Mult succes în noul an școlar.

      1. Multumesc mult Laura pentru raspuns. Voi incerca sa-mi conving conducerea cu argumentele prezentate. Sanatate si succes si tie!

  51. inscrierea si realizarea lucrarii metodico stiintifice pentru obtinerea graduolui didactic 1 este conditionata de ore de predare?

    1. NUUUUU. Norma profesorului documentarist presupune 18 ore de activități pedagogice, culturale, de comunicare și gestionare. Aici poate intra și opționalul de Inițiere în cercetarea documentară. Inspecțiile necesare în vederea înscrierii și obținerii gradului didactic 1 vor fi realizate în cazul profesorului documentarist la activități specifice centrului de documentare și informare, la fel și pentru obținerea definitivatului sau a gradului 2.

      1. Buna ziua! Va urmaresc si vreau sa va spun ca tare mult imi sunteti de ajutor cu ceea ce postati. Vreau sa ma inscriu la Oradea pentru gradul II. Ma puteti ajuta cu ceva modele de subiecte sa imi fac o idee cam ce ma asteapta? Multumesc!

      2. Nu am modele de subiecte. Subiecte, pe cum le-am primit sau când am susținut eu gradul, sunt pe pagina de facebook PROFESORI DOCUMENTARIȘTI.
        Linkul e:
        https://www.facebook.com/groups/201408243259751/ – urmăriți postările de pe această pagină, sigur sunt puse acolo.
        Subiectele diferă de la an la an și sunt concepute din 2 părți – pentru proba scrisă:
        1. Regulamentul CDI din 2011 și
        2. Pedagogie și elemente de psihologie – Florica Orțan (coordonator) – e cartea editată special pentru gradele didactice de către colectivul de profesori ai DPPPD din cadrul Universității din Oradea. Cartea e apărută la editura Risoprint și eu am cumpărat-o de secretariatul departamentului când am achitat taxa pentru grad (e bine ca taxa – 400 lei să fie achitată înainte de ziua examenului – de obicei în ziua examenului e coadă mare și există posibilitatea de a nu a ajunge la timp în examen – chitanța cu care s-a achitat taxa e obligatoriu a fi prezentată la examen).

        Subiectele nu sunt grele, sunt abordabile dacă se învață temeinic.
        Pentru proba orală (proba scrisă e eliminatorie – dacă nu se ia minim 8 la scris examenul e picat) se concep subiectele din cartea amintită mai sus.

        cartea pentru gradul 2

  52. Buna ziua! Dispuneți cumva de materiale pt examenul de titularizare profesor documentariști. Am terminat și eu cursurile și aș vrea să susțin anul acesta examenul. Vă mulțumesc mult, mi-ar fi de mare ajutor. o zi buna

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s